Customer Success Manager – Reclaimit

Reclaimit har skapat ett unikt och effektivt eftermarknadssystem som kan anpassas till olika branscher inom e-handeln. Företaget grundades 2001 och har 17 anställda med kontor i Stockholm och Piteå. Totalt har de hanterat över 18 miljoner returer med 600+ kunder globalt. De är marknadsledande i Norden med lösningar som bygger på en solid grund av eftermarknadsexpertis och avancerad teknik. Reclaimit söker nu en Customer Success Manager som kommer ha en viktig roll för att skala bolaget mot uppsatta tillväxtmål och vara med och driva resan framåt. 

Erfarenhet & kompetens

  • Erfarenhet av projektledning
  • Sälj- och kunderfarenhet
  • Stort intresse för Tech/IT
  • Verksamhets- och processerfarenhet
  • Intresserad av produkt- och affärsutveckling
  • Mycket god engelska och svenska/nordiskt språk i tal och skrift

Personlighet & ledarskap

  • ”Doer” som vill avsluta och göra klart saker
  • Nyfiken men med integritet, vågar ta tag i saker, säga vad man tycker i teamet och mot kund
  • Teamplayer som ser värdet i att hjälpa varandra, allas åsikt räknas och blir sedda
  • Analytisk, strukturerad och metodisk
  • Relationsbyggare och god människokännare
  • Driv att vilja ta saker i mål, målinriktad
  • Kundorienterad, lösningsorienterad och ansvarstagande
  • Detaljorienterad men pragmatisk
  • Självgående, kan driva och ta egna initiativ

Ansvarsområden & målsättningar

  • Supportera säljprocessen vid nyförsäljning
  • Efter kund- eller partnerkontrakt, äga implementationsprojektet inklusive integrationsprocessen från start till mål
  • Kravställa gentemot kunden, men även mot produktorganisationen
  • Leda kunden, till exempel i tekniska workshops
  • Supportera och samarbeta med support vid eskaleringsärenden från kund

 

Start: Q3 2023

Placeringsort: Stockholm

Rapporterar till: Formellt till VD och operativt till Team Lead Customer Success

Resor: Inom Sverige/Norden ca 10-25%

 

APPLY TO THE POSITION HERE

DO YOU WANT MORE INFORMATION?

We’re looking forward to answer your questions and supply you with more information. Please contact:

Sanna Fredholm 
sanna.fredholm@dmatch.se
+46 72 189 34 51

POLICY ON HANDLING OF INFORMATION

As a recruitment and staffing company, we collect information and data about you as a candidate. We handle all information and data in a safe and secure way to protect your integrity. Our working processes and IT-support systems are developed to comply with and strictly follow the requirements of the General Data Protection Regulation (GDPR). Please read more in Dmatch Privacy Policy.